Thursday, April 12, 2007

Jawapan untuk satu penantian


Tidak terduga, permintaan nina untuk keluar denganku beberapa hari lepas adalah untuk menyampaikan satu berita gembira. Oleh sebab dia sangat berharap aku keluar dengannya akhir-akhir ini, aku penuhi juga hasrat tersebut dengan syarat dia menemani aku ke Matrik melawat adik En. khair yang baru melahirkan anak kedua. Tidak kuduga, ada perkara lain sebenarnya yang ingin disampaikan kepadaku.


Aku rasa ini kali pertama aku menulis tentang Nina. Dia adalah sahabat yang kukenali sejak dia di Matrik Lembah Pantai melalui rakan sekolahku, Ani Hashim. Kami rapat sejak di main camp kerana kami sama-sama membangunkan Kelab Pemuisi yang ditubuhkan oleh suaminya Rozan. Rozan yang pelik, deklamator yang berani dan keras kepala, rasanya kami kerap bergaduh dan bertelagah walaupun kerana isu-isu kecil. (dan Nina selalunya menyebelahi aku.. walaupun hingga Rozan menjadi suaminya...hehehe).


Nina pula berhati lembut, sensitif dan lucu. Nina lucu by nature. Dia tak pandai buat joke, tapi naturally apa yang keluar dari mulutnya dan perbuatannya selalu membuatkan kami ketawa tak henti-henti. Dan dia akan tanya kami kenapa kami ketawa yang membuatkan kami semakin berguling-guling. Pendek kata, dimana ada Nina, di situ semua orang akan rasa terhibur.


Personally, after 7 years knowing Nina, she is really a wonderful friend. A friend yang memang boleh menangis dan ketawa bersama. Whatever happen, Nina will be the first person yang aku cari. Masa aku menangis, diala yang menemani, masa aku gembira, aku sibuk, aku tertekan.. carilah dia. Keluarganya dah macam keluarga sendiri. Suaminya... hahaha...panggil aku 'adik'. Kadang-kadang aku sengaja taknak layan Rozan, tapi dia sememangnya baik.. Merajuk kalau aku taknak ajak dia keluar. Kadang-kadang rasa pelik dengan cara dan sikapnya. Dan yang lagi pelik ialah Nina takkan jealous Rozan ambil berat tentang aku, nak jumpa aku dsbg. Tapi Rozan akan jealous aku keluar dengan Nina tanpa ajak dia. Senang cerita, aku memang tak berjaya nak gambarkan betapa sahabatku yang bernama Nina ialah sahabat yang paling baik yang pernah aku temui hinggakan rumah yang aku tinggal inipun adalah rumahnya yang sewanya lebih rendah dari bayaran bank setiap bulan.


I'm so happy that Nina is pregnant and might deliver the baby on December. Nak tau apa pesanan dia padaku? "Ko jangan kawin bulan 12 yer.. nanti aku tak dapat tolong ko.." Alahai Nina.. nina....