Monday, May 16, 2005

Catatan 5: Biarkan CINTA itu pergi...

Adaptasi dari novel pertama... dah keluar nanti beli yer...

Entah kenapa CINTA itu boleh datang. Puas sudah rasanya kularang rasa dari menerima CINTA. Ada orang kata CINTA keramat, Ada orang kata CINTA nikmat, ada orang kata CINTA hakikat. Tapi aku rasa CINTA musibat, CINTA buat aku lupa, CINTA buat aku terdera, CINTA buat aku tersiksa. CINTA sepatutnya ubat mujarab tapi CINTAku membawa mudarat. Lebih indah rasanya tanpa CINTA. Bila kita memiliki CINTA... kita mula takut akan kehilangannya. Dan rasa takut akan kehilangan itulah yang benar-benar perit dan sakit.
CINTA ada di mana-mana. CINTA datang sendiri, CINTA sejati...CINTA sebati dalam diri. Aku wujud kerana CINTA. Aku lahir dari ladang CINTA. CINTA yang manis dari pohon yang subur. Namun CINTAku subur disiram air mata. CINTAku manis hanya bila tiba musimnya. Bila musim berubah...Daun CINTAku luruh, Batang CINTAku merunduk, Bunga CINTAku layu, Akar CINTAku rapuh. Tinggallah CINTAku menanti musim baru tiba dan pucuk CINTA bertunas semula. Aku dan CINTA hanya satu mimpi, Aku dan CINTA hanya satu retorik, Aku dan CINTA...tak mampu sebati. Aku merindui CINTA itu.... namun aku biarkan CINTA itu pergi....

3 comments:

Fadhilah said...

hai bilala nak siap novel aku nih...makin tak yakin lak nengok ayat org power-power...aku masa bercintan dulu ayat skema jek..kehkeh

z'kea m.s said...

Pasti hit...

Anonymous said...

Rasa kagum dan leka membaca tentang CINTA...puitis dan indah. Tetapi, kenapa tentang CINTA yang duka?