Thursday, December 13, 2007

Now it is over....

Pasca berakhirnya kelas master ... kukira ku akan bersenang-lenang bersuka-ria tetapi rupanya masih lagi huru-hara.

Tika tamatnya peperiksaan terakhir, aku terfikir.. apa agaknya rentak hidup selepas ini... mungkinkah aku akan punya banyak masa melayan diri..

Terkenang-kenang kerenah rakan-rakan sekelas... Kak Erd - orang pertama yang bertegur sapa denganku on the registration day, Normas yang unpredictable but brilliant, Nazman yang bising dan gila, Ilyas yang sangat baik denganku... tempat mengadu dan berkongsi kekusutan, tak lupa mekda yang separuh gila macam nazman. hahaha... tq sebab bagi peluang aku kerja kat MMC dulu. For Edan rakan kongsi Nazman, Sani, hazmin, MMU girls... good luck for your project papers.. jangan jadi macam aku. Buatla seawal mungkin.

Terkenang-kenang juga susah senang.. tak tido malam, discussion tru YM, keta masuk dalam longkang, present paper dalam seminar, kena marah dengan Dr. Rose sebab datang kelas lewat masa 2nd convo, makan tuna sandwich masa Dr. Naomie bagi lecture, kacang kat ko-op yang sangat best, kelas Prof. Zaki yang tak faham, nasi kerabu kak zura... dan macam-macam lagi. Pendekkata, kelas master punya pasal... aku tido masa mengajar, aku tak raya, tak balik kampung, lupa mak bapak kadang-kadang, hangin satu badan, macam-macam - memang sengal.

Thanks for Puan Su, Am, Azim, Farha (AITI), Pn Huda (Case), Apresiasi tak terhingga buat Dr. Naomie - banyak belajar untuk berusaha gigih dengannya. PM Wardah - guru yang hebat tentang makna hidup dan kehidupan, Dr. Ali - I push myself to cope with your class Dr..., Prof. Zaki - mula-mula tak faham... akhirnya aku mengerti jua, thanks sebab introduce buat puisi jepun (Haiku), Dr. Rose - I love strategic planning class walaupun tak score A, Prof. Zamri - a fatherly lecturer, Dr. Harihodin - thanks for giving me second chance and visit your house, Dr. Iskandar - kelas e-commerce tu not bad but sekejap sangat, Dr. Rozita - suka sangat kelas current issues tu walaupun suasana kelas tu tak best.

So, inilah antara yang sempat aku rakamkan menjelang hari-hari terakhir di UTM....


Lepas last paper....

Exam terakhir.. paper terakhir...

Presentation terakhir.... "The Clarion Call..."


Manja-manja ngan Normas... nak jadi isteri orang dah..


Mereka yang sengal.....


Proses transit dari hidup bergelar pelajar ke hidup sepenuhnya bekerja masih belum berakhir rupanya...

Tertekan juga bila pertandingan debat tak habis-habis... yang menuntut aku berhempas-pulas kerana ketiadaan jurulatih-jurulatih lain yang ada komitmen. Dihambat pula dengan masalah kesihatan yang tak ketahuan... terasa pula kehilangan teman-teman yang meninggalkan kolej termasuklah housemate sendiri.. huhuhu..

Yang pastinya... just enjoying myself.. do whatever i like.. dan sentiasa mensyukuri nikmat tuhan yang tiada batasnya... Petua hati senang dan ceria.

No comments: